Miért fontos a partnerminősítés?

Mikor mit tegyenek a kollégák, kinek adhat cége fizetési halasztást, mire figyeljenek?

Cégünk kintlévőség kezelési tanácsadással segít már szerződéskötés előtt, hogy biztonságban tudjon üzletet kötni!

Az előrejelzések és szakmai tapasztalatunk alapján 2021-ban emelkedni fog a felszámolással, csődvédelemmel, illetve végrehajtással éríntett cégek száma. Az elmúlt időszakban 100 cégre levetítve 4 cég került felszámolás alá. Több 10 ezer milliárd forintnyi utólagos fizetésű számlát állítanak ki évente a magyar gazdaságban.

A nem fizetés kockázata minden vállalatnál jelen van, és éves szinten jelentős károkat okozhat. Utólagos fizetés engedélyezésekor ma már alapfeltétel a vevő fizetőképességének alapos vizsgálta.

Fontos, hogy mérlegeljük, kinek, mikor, mit engedünk fizetési konstrukcióban!

Partnereit üzletkötés előtt minősítse! Kérje erre vonatkozóan ajánlatunkat!


A Magyarországon bejegyzett összes vállalkozás cégadatait, valamint az ügyvezetők, és tulajdonosi kör érdekeltségeinek kapcsolati hálóját tudjuk szolgáltatni. Megvizsgáljuk leendő partnere piaci helyzetét és viselkedését, a pénzügyi adatokból pedig a gazdálkodásáról kapunk képet. A pénzügyi adatok mellett a bejelentett alkalmazottak számát, aktuális és nem hatályos NAV és egyéb jogi eljárásokat is látjuk. Nyomozati tevékenységet végzünk, az adatokat elemezzük, összevetjük saját adatbázisunkkal, hogy Ön valós piaci képet kapjon üzletfeléről.

Cégminősítés esetén többek között az alábbi adatbázisok, információk felhasználásával készítjük jelentésünket:

• Cégközlöny;
• Cégbírósági nyilvántartások;
• Kapcsolt vállalkozások- tulajdonos, ügyvezetők összekapcsolódásai előzményeik
• Elektronikus elérések, honlap, hírek;
• Pénzügyi jelentések
• Marketing-céginformáció, Piaci jelenlét;
• Likviditási közlemények nyomon követése;
• Sajtófigyelés, egyéb média
• Nyomozati munka cég környezetének feltérképezése


Egyre többen élnek a vitatás lehetőségével ezért kiemeleten fontos, hogy már a szerződéskötésnél oda figyeljünk arra, hogy követelésünk később érvényesíthető legyen!
Vitatás, ami miatt a számla kifizetése, kiállítása elhúzódik vagy meghiúsul! Az alábbi példákat kiemeltük, ami tipikusan vitatásra adhat okot.
• Több esetben főleg az építőiparra jellemzően már a teljesítés igazolást sem állítják ki hiába van vállalkozási szerződés. Fontos, hogy rendelkezzünk a teljesítés bizonyításához aláírt dokumentációval (aláírt építési napló, pótmunkák megrendelése). Fontos, hogy a szerződés kitérjen arra mikor milyen munkák után kerülnek kiállítva részszámlák, ki lehet az eljáró személy. A partner cég vezetésétől szükséges egy aláírt dokumentum- meghatalmazás, (amennyiben nem az ügyvezető jár el), hogy képviselheti a céget az eljáró személy és mire vonatozik a meghatalmazása, meddig és mire terjed ki a munka során eljáró jogköre.
• A számla kiállítást minden esetben alá kell tudni támasztani. Legyen mindenképpen írásos megrendelés (szükség esetén szerződés) ez lehet akár egy szkennelt, emailben megküldött megrendelés is de szükséges, hogy ennek nyoma legyen.
• Megrendelés esetén másik vitatás lehet, hogy ki rendeli meg a terméket, szolgáltatást. Fontos, hogy aki megrendeli a szerződést annak legyen meghatalmazása arra, hogy az adott cég nevében megrendelést adjon le.
• Tudunk kell bizonyítani, hogy a terméket leszállítottuk (tehát legyen olvasható aláírás ki vette át a terméket és mikor). Szolgáltatás esetében legyen a szolgáltatás elvégzése után egy igazolás, hogy elvégeztük a munkát és mindent rendben találtak a megrendelők. pld.: Telepítettük a szoftvert, bekötés került az internet, elvégezték a tanfolyamot... Fontos annak rögzítése - amennyiben eszköz került kihelyezésre a megrendelőnél - hogy kinek a tulajdona az eszköz, és milyen esetekben kell az visszaszolgáltatnia.
• Egyre többet találkozunk azzal - főleg építőipar területén -, hogy a szerződésben letelt garanciális visszatartásokat nem fizetik meg. Ennek jogszabályi megfelelősedében is tudunk segíteni.

Mindig legyen megrendelés, szükség esetén szerződés, kérje erre vonatkozóan Tanácsadói nap ajánlatunkat!

Tanácsadói napunkon segítünk saját követelés kezelési folyamatai átvizsgálásban is!

Belső követelés kezelési folyamatok átvizsgálása

Segítünk szerződése pénzügyi áttekintésében, véleményezésében, hogy a legkedvezőbb üzleteket megkösse, valamint legjobban biztosítva legyen a későbbi követelés érvényesíthetősége.

Tapasztalataink segítenek abban, hogy már a szerződéskötésnél kiküszöböljük vagy megoldjuk a későbbiekben felmerülhető problémákat.
Lehetőség van saját cég átfogó ellenőrzését is indítani. Melyben értékeljük a belső követelés kezelési folyamatokat, mikor mit tesznek annak érdekében, hogy a követeléseket optimális szinten tudják tartani!
Az elemzés eredményeként feltárt esetlegesen fejlesztésre szoruló területek tevékenységével kapcsolatosan specifikusan, az Ön cégére kidolgozott helyszíni oktatást tartunk a vezetőknek és dolgozóknak. Az oktatással kapcsolatban a Tanácsadás menüpont alatt található további információ.

Problémákat időben kell felismerni, azokra gyorsan hatékonyan kell reagálni. Szakszerű megoldást kínálunk. szükség esetén a jó partneri kapcsolat megőrzése mellet!


Szeráf Pannónia Kft.